Logo

Woblink

ecommerce i projektowanie marki

Projekt komercyjny
Badania IDI
Badania ilościowe
UI
UX
Branding
Woblink

Realizacja

październik 2022 - marzec 2024

Umiejętności

Branding, UI UX Design, przeprowadzani badań ilościowych i jakościowych, prowadzenie warsztatów wewnętrznych

01
cele projektu

Woblink to księgarnia internetowa specjalizująca się w sprzedaży ebooków i audiobooków, działająca na rynku już ponad 13 lat. Cele mojej pracy nad tym projektem skupiły się na kilku obszarach:

  1. Etapowym rebrandingu marki
  2. Badaniach pogłębionych i ilościowych klientów sklepu oraz aplikacji
  3. Projektowaniu elementów ecommercu i aplikacji mobilnej

02
Etapowy rebranding

Woblink potrzebował ewolucji, a nie rewolucji. Działający wiele lat sklep miał w sobie elementy powstałe w różnych okresach, bez wspólnego celu oraz stylu. Istotne było, żeby zidentyfikować pozytywne cechy istniejących materiałów, do których przyzwyczajeni są klienci.

03
Badania pogłębione i ilościowe

Celem było wprowadzenie badań klientów i użytkowników jako cyklicznego elementu pracy sklepu. Badania ilościowe pozwoliły poznać lepiej klientów sklepu, ich motywacji zakupowych i sposobu korzystania z aplikacji oraz sklepu. Pierwsza edycja badań jakościowych była uzupełnieniem wiedzy o przyzwyczajeniach czytelniczych oraz sprawdzała reakcje na zmiany brandingowe.

04
Projekty elementów ecommercu i aplikacji

Projektowanie elementów sklepu i aplikacji miało podłoże zarówno dużych zmian w działaniu sklepu, jak również elementów sprzedażowych niezbędnych w codziennych działaniu ecommercu. Projekty na potrzeby sklepu to między innymi centrum obsługi klienta, prototypy ścieżek aplikacji, testy użyteczności, testy AB i pełen proces wdrażania.