ING - Edukacja, która rośnie
strona internetowa i branding
Realizacja
luty 2023 - luty2024
Umiejętności
UI, UX Design, Badania IDI
01
problem projektowy
Jak wprowadzić dzieci w wieku 6-9 lat w świat finansów, tak aby poznały wartość pieniędzy i nauczyły się dobrych nawyków finansowych?
02
etap learn
Pierwszy etap pracy skupiał się na analizie danych zastanych (oficjalne raporty finansowe, raport dot. poziomu edukacji) i analizie konkurencji (rozwiązania branży bankowej w Polsce i na świecie, przeznaczone dla dzieci). Kolejnym etapem było przeprowadzenie IDI - wywiadów pogłębionych z rodzicami i dziećmi, Celem wywiadów było zbadanie nie tylko poziomu wiedzy finansowej dzieci, ale też ich relacji z rodzicami i ulubionych sposobów nauki.
03
etap design
Z użyciem narzędzi projektowych jak customer journey map, value proposition canva, user stories, job stories i innych powstało MVP produktu. Produkt to element aplikacji ING, który nie wymaga posiadania konta w banku, ale wymaga logowania. Użytkownik może utowrzyć profil swój i dziecka oraz ustalić poziom wejściowy poprzez zrobienie quizu. Następnie użytkownik ma dostęp do aktywnych kategorii zadań związanych z codziennymi, życiowymi sytuacjami. Rodzic i dziecko mogą rozwiązywać zadania w danych kategoriach i zbierać punkty, które przekładają się na rozwój bohatera gry - lwa Ingusia. Punkty mogą być wymienione na benefity, takie jak zniżka do kina czy wejściówka do muzeum.
04
Projekt i testy
Klikalny prototyp został stworzony i przetestowany na bazie scenariuszy. Produkt został przetestowany przez 10 respondentów w 2 turach i poprawiony po testach.